الاثنين، ٢٠ أبريل ٢٠٠٩

زعلان 00!!

مالك ؟
: إيه اللي جرالك
مش واقف ليه
علي بعضك
دايماً قلقان ؟
: واخد علي خطري
يا حبيبتي
ومنكً زعلان
: زعلان من إيه؟
: سيباني واقف
هنا وحدي
قلقان حيران
:طب حيران ليه؟
: مستني القمر
اللي بيطلَّع
في نن عنيك
يظهر ويبان


: قمر إيه؟
: قمري المسحور
اللي انتي ياما
خدتيني ليه
أنا فاكر
لمَّا غمرني
ضيه الفضي
بحر وموجه
لمَّا فتنِّي
خد روحي مني
وتاه عقلي
ولقتني
مش داري
بحالي
غرقان ف النور
بحضن في الدفة
ومتبت
في شراعي المكسور
وبعافر
شوقي الجامح
للورد الطارح
علي خدك
أحمر مكسوف
خلاَّني قطفت
كم وردة
وأنا مسحور
شوقي الملهوف
***

نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي

غمضتي عنيكي
وداريتي
تحت جفونك
قمري الخجلان
ساعتها هربتي
ذي الغزلان
لمَّا جريتي 00
أنا فاكر
قلتي 000
ابقي استناني
في نفس مكانَّا
وميعادنا
نقطف من تاني
انا وانت
زهر البستان
****
نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي

أعمل إيه ؟
واقف من مدة
مستني قمري
اللي واحشني
يطلع ويجيني
أتاريه من بدري
واقف ويَّايا
بواسيني
وبقول لي
إسألها
متأخره ليه00؟
****
أتاريكي
واقفة واريا
وأنا 00!!
مش واخد بالي
عامله روحك
مش شيفاني
خايفة لعيوني
تيجي في عنيكي

ليست هناك تعليقات: